Breaking the ice: як почати розмову англійською мовою

08.10.2014
4 хвилини читання

Відомо, що конференції та масові заходи – чудові події для того, аби завести корисні знайомства (to pick up an acquaintance) і зустрітися з колегами з інших фірм (to meet new colleagues). Також це відмінний спосіб дізнатися багато цікавого під час презентацій (presentations) і майстер-класів (workshops). Час перерв на каву (coffee break) і вечірніх заходів (evening events) – відмінний спосіб завести нових друзів (to make new friends). Початковий етап, на якому необхідно розтопити лід холодної ділової атмосфери (to breake the ice), виявляється найскладнішим. Що робити, як налагодити спілкування в такій ситуації?

Уявімо, що ви опинилися одні на конференції за кордоном. Який план дій? Найлегше знайти групу осіб, які вже обговорюють щось і приєднатися до розмови (join the conversation). Чемно послухайте кілька хвилин, про що йде розмова, а після представтеся. Не забувайте, що посмішка (a smile) і позитивне ставлення (positive attitude) розташовує до вас співрозмовників:

Hello, my name is Andrii. Is it OK if I join your group? – Здрастуйте, мене звуть Андрій. Нічого, якщо я приєднаюся до вашої групи?

Sorry, do you mind if I join you? – Вибачте, ви не заперечуєте, якщо я приєднаюся до вас?

Не старайтеся відразу запропонувати групі купити ваш продукт або послугу, розповісти про свою фірму. Метою відвідування конференцій все-таки є спілкування.

Можна повільно пройтись по залу в пошуках таких же «друзів по нещастю» (companions in misfortune), які приїхали на конференцію одні. Вони, як правило, стоять біля столиків з сервіруванням кави. Почати розмову можна, наприклад, так:

Do you know where I can find cups? – Не підкажете, де я можу знайти чашки?

Could you, please, pass me the milk? – Чи не могли б ви передати мені молоко?

Are you here alone or with your team? – Ви тут один або зі своєю командою?

Do you know many people here? – Ви знаєте багатьох тут?

Мені вдалося помітити, що ті, хто курять, мають апріорі перевагу до соціалізації. Вони збираються біля місця для куріння, де менше людей і легше почати розмову. Якщо ви курите, завести розмову можна в кімнаті для куріння (smoking room), почавши його, наприклад, так:

Do you have a light? – У вас є запальничка?

It’s nice here, is not it? – Тут добре, чи не так?

It’s cold outside, is not it? – Прохолодно на вулиці, ви не знаходите?

Ні в якому разі місце для паління не зобов’язує вас курити, так що можна просто вийти подихати свіжим повітрям:

I just came out for some fresh air. There are too many people in there. – Я вийшов подихати свіжим повітрям. Занадто багато людей в приміщенні.

Звичайно ж, розмову можна почати і з простою презентації себе:

Hi, I am from Ukraine. – Привіт, я з України.

Але не забувайте, що необхідно приділити належну увагу співрозмовнику і не бути егоїстом, додавши:

And what about you? – А ви?

Також почати розмову можна з обговорення заходу:

Are you giving a presentation at the conference? – Ви будете виступати з презентацією на конференції?

I was at your workshop. It was amazing! – Я відвідав ваш тренінг. Це було здорово!

How do you like the conference / party? – Як вам конференція / вечірка?

Is it your first time at the conference? – Ви перший раз на конференції?

Теми, які краще не обговорювати

Незалежно від формату заходу, є такі теми, які не прийнято обговорювати при першій зустрічі. Наскільки б міжнародною не була публіка конференції, краще уникати наступних тем:

Religion and politics (релігія і політика). Не обговорюйте релігійні та політичні питання в робочій обстановці, адже це суто особисті теми, погляди на які часто розходяться. На такому грунті легко розпалити конфлікт з маленького спору, а це може серйозно зіпсувати ділові та міжособистісні стосунки.

Problems with your spouses, children or colleagues (проблеми з чоловіком (ой), дітьми або колегами). Питання виховання дітей, сварок, пліток і проблем – зовсім не те, що хочуть чути ваші співрозмовники. Спілкування на ці теми може викликати роздратування і негатив по відношенню до вас.

Salary (зарплата). Будучи близько знайомим з людиною, можна поставити запитання про суму заробітку. Але ми говоримо про ваших нових знайомих, тому іноземний колега ухильно відповість і поквапиться закінчити з вами розмову.

Low level of event you are attending (низький рівень заходу, який ви відвідуєте). Якщо ви запрошені на певний захід, то не прийнято критикувати його безпосередньо під час самого заходу. Ви запрошений гість, вам потрібно поважати організаторів заходу. Не обов’язково всім знати, що вечеря могла би бути і з десертом, а не просто закінчитися основною стравою. У разі, якщо вам дійсно щось не сподобалося, ви завжди можете написати відгук про даний захід, вказавши, що варто було б поліпшити в його проведенні.

Відеопоради

Nouns

Confidence

Впевненість

Opinion

Думка

Urge

Велике бажання

Silence

Мовчання

Verbs

To doubt

Сумніватися

To stress out

Нервувати

To figure out

Вияснити

To pretend

Притворитися

To apologies

Вибачитися

To unleash

Дати волю

To encourage

Заохочувати

To approach

Наближатися

To recap

Коротенько повторити

Adjectives

Intelligent

Розумний

Genuine

Непідроблений

Respectful

Поважний

Laid back

Спокійний

Phrases and idioms

A woody guy

Дивний хлопець

Awkward silence

Ніякове мовчання

To be in a talkative mood

Бути налаштованим на розмову

If it doesn’t work out

Якщо це не працює

 

Нижче я представляю вашій увазі ключові моменти з даного відео: How to Break the ice. Confident conversation.

Be yourself. Do not pretend to have seen a movie that you have not. – Будьте самим собою. Не вдавайте когось, ким ви не є насправді.

  • Confidence. Be confident in your opinions and yourself. – Впевненість. Будьте впевнені в своїх поглядах і в собі.
  • Do not stress out over periods of silence. Allow silences and encourage other persons to be ok with them. – Не хвилюйтеся через пауз в розмові. Дозвольте, аби вони були і підтримуйте інших людей, аби вони не хвилювалися через це.
  • Be an active listener. Often we are spending more time thinking about what we are going to say instead of listening to another person. – Будьте активним слухачем. Часто ми проводимо більше часу, роздумуючи над тим, що ми далі скажемо, замість того аби слухати іншу людину.
  • Encourage the other person to talk about himself. It’s much easier to become interested in others than it is to convince them to be interested in you. – Спонукаєте іншу людину говорити про себе, а не про вас. Набагато легше зацікавитися іншою людиною, ніж переконати його зацікавитися вашою персоною.
  • If you get shot down, take it in stride. – Якщо вам щось не вдалося, просто забудьте про це.

Сподіваюся, що дані поради виявляться корисними для вас в реальному житті. Головне, потрібно пам’ятати, що в більшості випадків людина, з якою ви хочете заговорити, теж соромиться і не знає, як почати розмову. Будьте першим, хто зможе розтопити лід сором’язливості у розмові.

Повернутисьнаверх

Don't Miss