Багато хто вважає, що їхнє життя ніяк не пов’язане з математикою і їм не потрібно розбиратися в нетрях даної теми англійською. Але цифри оточують нас скрізь: номери телефонів, кредитних карт, рейсів, не кажучи вже про дати. Сьогоднішній матеріал буде корисний всім: захопленим ентузіастам математики і далеким від світу точних наук гуманітаріям.
Хотілося б почати з числівників (numerals), адже це перше, з чим ми стикаємося в математичному контексті. Нагадаю, що числівники бувають двох видів: кількісні (відповідають на питання «скільки?») і порядкові (відповідають на питання «який за рахунком?»).
Давайте звернемо особливу увагу на вимову тих чи інших числівників, так як цей, здавалося б, простий момент іноді викликає замішання навіть у досвідчених «користувачів» мови.
Тип |
Правило |
Приклад |
Особливість |
Сотні | And між сотнями і десятками. | “101 (one hundred andone) Dalmatians” is my favourite cartoon. | – |
Тисячі | And не ставиться між тисячами и сотнями. | The population of my village is almost 6500 (six thousand five hundred) people.
1 253 (one thousand two hundred and fifty-three) candidates passed this exam last year. |
Американці іноді вимовляють тисячі і сотні так: 1500 =fifteen hundred = 15 сотень. |
Сотні і десятки тисяч | And між сотнями тисяч и десятками тисяч. | The population of Liverpool is 466 415 (four hundred and sixty-six thousand, four hundred and fifteen) people. | Американці використовують набагато рідше британців. Так, вони сказали би: 466 415 = four hundred sixty-six thousand, four hundred fifteen. |
Мільйони | And не ставиться між мільйонами і тисячами. | There are 2 629 743 (2 million, 6 hundred and 29 thousand, 7 hundred and43) seconds in one month. | – |
Мільярди | And не ставиться між мільярдами и мільйонами. | The world population was 5 320 816 000 (5 billion, 3 hundred and 20 million, 8 hundred and 16 thousand) people in 1990. | – |
Ряд чисел (series of numbers): вимовляючи ряд чисел, з яких складається банківський рахунок, номер кредитної картки або телефону, ми називаємо кожну цифру окремо. При цьому нуль вимовляється як oh в британському варіанті, і як zero – в американському:
His credit card number is 5368 7208 0944 0699 (five three six eight, seven two oh / zero eight …).
Номер його кредитної карти – 5368 7208 0944 0699.
При цьому, якщо в номері телефону присутні дві однакові цифри, що стоять поруч, кажуть, наприклад double nine:
My friend’s number is 2290 4566 (double two nine oh four five double six).
Телефон мого друга – 2290 …
Називаючи десяткові дроби (decimals), ми використовуємо слова nought (британська англійська) і zero (американський англійський): 10.39 (ten point thirty-nine) – десять цілих і тридцять дев’ять сотих. Більш докладно ознайомитися з особливостями вимови дрібних числівників можна в нашій статті.
Вказуючи ту чи іншу дату, ми, звичайно ж, дуже далекі від математики, однак дата – одна з найпопулярніших сфер вживання числівників.
І нарешті переходимо до математичних дій (mathematical operations): додаванню (addition), віднімання (subtraction), множенню (multiplication) і поділу (division).
To add to / to plus – додавати.
To minus / to subtract from – віднімати.
To multiply by – множити.
To divide by – ділити.
To equal – дорівнюватиме
Дія |
Приклад по-англійськи |
Переклад |
Приклад: 7 + 8 = 15 |
7 plus/and 8 equals/is 15. Add 7 to 9 and you’ll get 15. |
7 додати 8 рівне 15.
Додай 7 до 8 і отримаєш 15. |
Приклад: 23 – 3 = 20 |
Twenty-three minus three equals/is twenty. If you subtract 3 from 23, the answer is 20. |
23 мінус 3 буде 20. Якщо віднімеш 3 від 23, відповідь буде 20. |
Приклад: 6 * 4 = 24 |
6 multiplied by 4 / 6 times 4 equals/is 24. Multiply 6 by 4 and you’ll get 24. |
6 помножити на 4 рівне 24. Помноживши 6 на 4 отримаєш 24. |
Приклад: 9 ÷ 3 = 3 |
9 divided by 3 equals/is 3.
If you divide 9 by 3, the answer is 3. |
9 розділити на 3 рівне 3. Якщо розділити 9 на 3, відповідь 3. |
Глосарій на тему «Математика»
To do sums / to solve problems – вирішувати приклади, завдання.
He is the best at doing sums in our class. – Він вирішує приклади краще за всіх в нашому класі.
Сommon denominator – спільний знаменник.
The task is to reduce to the common denominator. – Завдання – привести до спільного знаменника.
Difference – різниця.
The difference of 15 and 10 is 5. – Різниця п’ятнадцяти і десяти – п’ять.
Equation / ɪkweɪʒ (ə) n / – рівняння.
Solve the equation. – Розв’яжіть рівняння.
Improper fraction – неправильна дріб.
“Improper fractions” are not an easy topic for him. – «Неправильні дроби» – непроста тема для нього.
Mixed fraction – змішаний дріб.
He knows exactly what a mixed fraction is. – Він точно знає, що таке змішана дріб.
Numerator / njuːməˌreɪtə (r) / – чисельник.
Numerator is the number above the line in a common fraction showing how many of the parts indicated by the denominator are taken. – Чисельник – це число над лінією простого дробу, що показує скільки частин, зазначених знаменником, взято.
Quotient / kwəʊʃ (ə) nt / – частка (при діленні).
Quotient is a result obtained by dividing one quantity by another. – Частка – це значення, отримане шляхом ділення деякого числа на інше.
Remainder – залишок.
Remainder is the number that is left over in a division in which one quantity does not exactly divide another – Залишок – це число, яке залишилося в результаті поділу, коли одне число не ділиться на інше без залишку.
Сube root of – корінь кубічний з.
Find the cube root of 15. – Знайдіть кубічний корінь з 15.
Inequality / ˌɪnɪkwɒləti / – нерівність.
Inequality is the relation between two expressions that are not equal. – Нерівність – це співвідношення між двома виразами, які не є однаковими.
Equality / ɪkwɒləti / – рівність.
Equality is the condition of being equal in number or amount. – Рівність – це ідентичність числа або величини.
Mathematical sign – математичний знак.
Minus is an example of a mathematical sign. – Мінус – це приклад математичного знаку.
Multiplication table – таблиця множення.
Schoolchildren learn the multiplication table all over the world. – Школярі по всьому світу вчать таблицю множення.
Parentheses / pərenθəsɪs / або round brackets – круглі / овальні дужки.
Parentheses are widely used in mathematics. – Круглі дужки широко використовуються в математиці.
Right angle – прямий кут.
The right angle is 90˚ (degrees). – Прямий кут дорівнює 90 градусам.