Реклама (advertisement) вже стала невід’ємною частиною нашого життя і є не просто «двигуном торгівлі» (engine of commerce), а й справжнім мистецтвом. Безсумнівно, будь-яка реклама переслідує одну мету – переконати споживача (persuade a consumer) купувати більше, більше і більше! Брендан Біен одного разу сказав, що поганої реклами не буває (There is no such thing as bad publicity), а я пропоную розібратися, яка ж буває реклама.
Почнемо зі значення слова «реклама» в англійській мові. Існує чотири поняття: advertisement, commercial, infomercials і publicity.
Англійське слово |
Значення |
Приклад вживання |
advertisement |
Загальний термін для позначення реклами, незалежно від виду, місця і способу її розміщення. |
Advertisement started to appear in newspapers in the 18th century. Реклама почала з’являтися в газетах в 18 столітті. |
commercial |
Вид реклами (ролики від 15 до 60 секунд), що транслюється по телебаченню і радіо. |
Cinema commercials are too long and boring. Реклама в кінотеатрах занадто довга і нудна. |
infomercials |
Вид телевізійної реклами від 28 до 30 хвилин, оформлений у вигляді інформаційної програми. |
Infomercials get customers interested in different goods. Інформаційна реклама зацікавлює покупців у різних товарах. |
publicity |
Публікація інформації про товари або послуги, зроблена третьою незалежною особою з метою вплинути на громадську думку. Наприклад, редактор друкованого видання розміщує статтю, в якій знайомить читача з певним товаром або послугами. |
His new novel attracted wide publicity in the press. Його новий роман отримав широкий розголос в пресі. |
Тепер давайте розглянемо види реклами. Найбільш популярною є реклама в засобах масової інформації (mass media), до якої належать друкована реклама (print advertising) – реклама в газетах (newspapers), журналах (magazines), флайерах (flyers) і брошурах (brochures). Реклама на телебаченні (TV commercials) як і раніше вважається одним з найефективніших форматів реклами. Всім нам добре запам’ятовуються музика (song or jingle), яка використовується в рекламних роликах (ad video). Популярність реклами на радіо (radio ads) трохи згасла, тим не менш, багато середніх і маленьких компаній як і раніше рекламують свої товари та послуги як в ефірі радіопрограм (on air), так і online на сайтах радіостанцій. Кожен з нас добре знайомий з рекламою в Інтернеті (Internet ads), популярність і ефективність якої зростає з кожним днем.
Крім звичних способів реклами в наші дні з’явилися і нові. Одним з них є прихована реклама (covert advertising), коли товари певної торгової марки показують у фільмах (movies), шоу (TV show) і під час спортивних заходів (sport events). У таблиці нижче представлені сучасні види реклами:
Вид реклами |
Опис |
Ambient advertising |
Вид зовнішньої реклами, яка використовує навколишнє середовище, в якій знаходиться цільова аудиторія. |
Surrogate advertising |
Реклама-заступник, яка рекламує інші товари з такою ж назвою, побічно нагадуючи споживачам про заборонені товари (алкоголь або сигарети) певної торгової марки. |
Celebrity ads |
Реклама за участю відомих людей. |
Mobile billboards ads |
Пересувна реклама. (наклейки на авто) |
Food packaging ads |
Реклама на харчовій упаковці. |
Sky-writing ads |
Написи в небі. |
Безсумнівно, вплив реклами на наше життя (adverts influence our life) складно переоцінити, практично кожна людина хоч раз стикається з необхідністю розмістити рекламу (to place an advert), переглянути оголошення (to scan adverts) інших людей або відповісти на чужу рекламу (to respond to an advert).
Існує ряд ідіом, пов’язаних з рекламою. Кожна компанія, розміщуючи рекламу (run an advertisement), намагається отримати максимальну кількість прибутку від вкладених коштів (get much bang for the buck). Коли щось стає модним, інші компанії також намагаються бути в тренді, і з’явилася така фраза, як to jump on the bandwagon. В умовах жорсткої конкуренції компанії намагаються придумати щось нове і креативне (to think out of the boxes), щоб зайняти лідируючу позицію (to be the top dog).
Окремої уваги заслуговують рекламні слогани, при написанні яких рекламщики використовують лексику для опису неймовірно високих якостей (especially high quality) певного продукту: unsurpassed (неперевершений), innovative (інноваційний), leave other candidates in shade (залишає інших кандидатів в тіні), ціна на який неймовірно знижена: rock-bottom or slashed.
Вам можуть зустрітися наступні невідомі слова і вирази:
Video content – відео-контент.
High definition full screen video – повноекранне відео високої роздільної здатності.
Engage potential customers – залучати потенційних покупців.
Convergence – взаємопроникнення.
Online environment – онлайн-середовище (для роботи в мережі в реальному часі).
Таблиця корисних слів на тему «Сучасна реклама в англійській мові»
Слово |
Переклад |
advertisement |
реклама |
advertisement is the engine of commerce |
реклама – двигун торгівлі |
to persuade a consumer |
переконати споживача |
commercials |
реклама на радіо та телебаченні |
infomercials |
інформаційно-рекламна програма |
publicity |
рекламні матеріали, публічне висвітлення |
print advertising |
друкована реклама |
newspapers |
Газети |
magazines |
Журнали |
flyers |
Флаєри |
brochures |
Брошури |
TV commercials |
реклама на телебаченні |
jingle |
музичний логотип |
ad video |
рекламний ролик |
radio ads |
реклама на радіо |
on air |
прямий ефір |
covert advertising |
прихована реклама |
sport events |
спортивні події |
ambient advertising |
зовнішня реклама, в якій використовується навколишнє середовище |
surrogate advertising |
реклама-заступник |
celebrity ads |
реклама за участю відомих людей |
mobile billboards ads |
пересувна реклама |
food packaging ads |
реклама на харчовій упаковці |
sky-writing ads |
написи в небі |
to place an advert |
розміщувати рекламу |
to scan adverts |
Переглядати рекламу |
to respond to an advert |
відповідати на оголошення / рекламу |
to run an advertisement |
розміщувати рекламу |
to get much bang for the buck |
отримувати максимальну кількість прибутку |
to jump on the bandwagon |
підтримати перспективні віяння |
to think out of the boxes |
думати ширше |
to be the top dog |
стати лідером |
to leave other candidates in shade |
залишати інших кандидатів в тіні |
to engage potential customers |
залучати потенційних покупців |
innovative |
інноваційний |
especially high quality |
неймовірно високу якість |
rock-bottom |
нижче не буває |
slashed |
знижений |
video content |
відео-контент |
high definition full screen video |
повноекранне відео широкої роздільної якості |
unsurpassed |
неперевершений |
convergence |
взаємопроникнення |
online environment |
онлайн-середовище (для роботи в мережі в реальному часі) |